Samochód marki Tata, brzmi dziwnie? Już niedługo ta indyjska marka może na poważnie zawitać pod nasze strzechy. Koncern Tata bardzo poważnie myśli o europejskim rynku. Obecnie eksportują swoje auta do czterech krajów, a za rok ma być ich już siedemnaście.

Tymi czterema szczęśliwymi krajami są Polska, Hiszpania, Włochy i Malta. Kiedy czytasz ten artykuł Tata zapewne rozwija właśnie sieć sprzedaży w Wielkiej Brytanii, czy Norwegii. W naszym kraju ma docelowo powstać  50 salonów sprzedaży (obecnie jest ich o połowę mniej). Czy to dobrze, czy źle czas pokaże. Warto się więc przyjrzeć co oferuje ten indyjski producent.

 

Tata_auto1Na ten rok przypada debiut nowej odsłony modelu Indica. Nowa wersja nosi nazwę Indica Vista i tak jak zastępowany model, jest samochodem miejskim wyposażonym w bardzo efektowne felgi. Poza zrewolucjonizowaniem wyglądu Vistę uzbrojono w nowoczesne silniki, które to są efektem współpracy koncernu z Fiatem. Napęd, jaki znajdziemy pod maską to 1,4 benzyna oraz 1,3 turbodiesel, oba o mocy 75 KM.

Druga propozycja to Aria, mierzący prawie 4,8 m crossover mający w sobie cechy auta terenowego i vana. Nowością jakościową jest napęd przekazywany na tylne koła w odmianie bazowej modelu. Aria będzie także dostępna z napędem 4×4. Konstruktorzy postanowili ukryć pod maską 140-konny silnik Diesla o pojemności 2,2 litra.

Tata_autoTrzecią nowością będzie sedan Indigo Manza, zbudowany w oparciu o Vistę. Wydłużony rozstaw osi umożliwił uzyskanie dużej przestronności. Model może pochwalić się także pojemnym bagażnikiem. Auto będzie wyposażone w te same silniki co Vista, jedynie o większej mocy 95 KM.

 

W przyszłym roku europejski rynek ma zawojować  Nano, niewielkie autko z silnikiem zlokalizowanym z tyłu. Samochód ten można kupić już w Indiach. Jak na razie największą niewiadomą jest silnik w wersji na Europę. Ciekawe, czy już niedługo Taty Nano zaleją nasze ulice jak niegdyś Fiaty 126p.